Sprzedaż nieruchomości w czasie pandemii

Pandemia COVID-19 wpłynęła na wszystkie sektory gospodarki, w tym także na branżę nieruchomości. Wprowadzone przez rząd ograniczenia i restrykcje oraz konieczność zachowania dystansu społecznego – nie stanowią co prawda bezpośredniej zachęty do sprzedaży nieruchomości, jednak takie transakcje nie są niemożliwe. Co więcej, mieszkania wciąż sprzedają się dobrze, nawet w obliczu koronawirusa. Jak skutecznie sprzedać lokal w czasie pandemii? Podpowiadamy.

Chcesz sprzedać nieruchomość i zastanawiasz się, czy w dobie koronawirusa wciąż jest to możliwe? W tym artykule sprawdzisz, z jakich środków ostrożności warto skorzystać, aby transakcja była bezpieczna i zakończyła się sukcesem.

Bezpiecznie z przewodnikiem

Z uwagi na restrykcje wywołane pandemią koronawirusa, większość działań związanych z transakcją sprzedaży nieruchomości przeniosła się do sieci. Online już nie tylko promujemy nasze oferty, ale również kontaktujemy się z potencjalnymi klientami, uzgadniamy formalności z doradcą finansowym, gromadzimy niezbędne dokumenty. Nieograniczony dostęp do portali nieruchomościowych i szeregu nowatorskich rozwiązań technologicznych sprawia, że mieszkanie czy dom możemy bezpiecznie sprzedać online. Wirtualne spacery umożliwiają podgląd inwestycji i prześledzenie jej układu pomieszczeń. Niezbędną dokumentację możemy uzupełnić i przesłać droga elektroniczną a tę wymagającą osobistego spotkania podpiszemy w obecności notariusza czy przedstawiciela banku z zachowaniem maksymalnych środków bezpieczeństwa. Takie rozwiązania – choć wprowadzone z uwagi na pandemię – znacznie ułatwiają sprzedaż nieruchomości i mają szansę zmienić dotychczasowe tendencje zakupowe. Agencje pośrednictwa wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów, oferując możliwość podpisania dokumentów związanych z obsługą przez agenta w trybie online. Dotyczy to również umowy przedwstępnej.

Wirtualny spacer

Jednym z narzędzi, które jest coraz chętniej wykorzystywane przez agencje pośrednictwa, jest wirtualny spacer. Prezentacja wnętrza za pośrednictwem multimedialnych prezentacji ma wiele zalet. Jedną z nich jest możliwość zaangażowania klienta. Dzięki niemu może on obejrzeć każde pomieszczenie w zakresie 360 stopni, dowolnie przybliżać i oddalać poszczególne obiekty, a to wszystko bez konieczności wychodzenia z domu. Wirtualny spacer pozwala klientowi poczuć się tak, jakby oglądał nieruchomość samodzielnie. Taka forma prezentacji oferty umożliwia potencjalnym zainteresowanym wczuć się w klimat mieszkania. To efekt, którego z całą pewnością nie uzyskamy standardowymi fotografiami. Multimedialna prezentacja może pomóc w podjęciu decyzji o zakupie nieruchomości.

Zdjęcia z drona – hit branży

Gotowy lokal trzeba pokazać klientom. Jak to zrobić w dobie koronawirusa, zachowując bezpieczeństwo? Coraz większą popularnością cieszą się zdjęcia wykonane z dronów. Fotografie z lotu ptaka podbijają rodzimą branżę i co ważne, sprawiają, że oferty nieruchomości sprzedają się o 45% szybciej, w porównaniu do tradycyjnych ogłoszeń. W taki sposób można pokazać nie tylko sam lokal, ale również jego okolicę. Filmy promocyjne z wykorzystaniem drona świetnie wpływają na wzrost zainteresowania ofertą, szczególnie gdy są publikowane w sieci. Im atrakcyjniejszy film, tym chętniej jest udostępniany i komentowany w kanałach social media, które odgrywają coraz większą rolę w transakcjach sprzedaży nieruchomości.

Podsumowując: sprzedaż nieruchomości w okresie pandemii COVID-19 jest jak najbardziej możliwa i w dodatku ma się dobrze 😊. Należy się tylko zastanowić, czy we własnym zakresie można na podobnym poziomie zaprezentować naszą ofertę, czy jednak warto skorzystać z usług profesjonalisty – pośrednika w obrocie nieruchomościami. Przy wyborze „dobrego” pośrednika należy zatem sprawdzić, czy biuro nieruchomości, które dany agent reprezentuje dysponuje sprzętem umożliwiającym prezentacje naszej nieruchomości na opisanym wcześniej poziomie, aby zapewnić zarówno najwyższy poziom pod względem marketingowym, jak i bezpieczeństwo, które w dobie pandemii jest równie ważne, jeśli nie ważniejsze. Profesjonalnie działające biuro oraz pracujące w nim osoby to klucz do bezpiecznej i korzystnej dla Sprzedających sprzedaży nieruchomości, dlatego przy wyborze pośrednika bądźmy bardzo ostrożni i wymagający. Jakość idzie zawsze w parze z ceną, ale to się musi nam opłacać oraz taka współpraca powinna nam zapewnić spokój i bezpieczeństwo. Powodzenia 😉

Materiał opracowany we współpracy z biurem NaTropieNieruchomości.pl oraz portalem GetHome.pl.

Formularz Kontaktowy

Umów się z nami na spotkanie

Administratorem danych osobowych jest REMAX Na Tropie z siedzibą przy Zwycięstwa 94-98, 75-011 Koszalin (“Administrator”), z którym można się skontaktować przez adres natropie@remax-polska.pl… czytaj więcej