Aktualności

Sprzedaż nieruchomości w czasie pandemii

administrator 11 września 2020

Pandemia COVID-19 wpłynęła na wszystkie sektory gospodarki, w tym także na branżę nieruchomości. Wprowadzone przez rząd ograniczenia i restrykcje oraz konieczność zachowania dystansu społecznego – nie stanowią co prawda bezpośredniej zachęty do sprzedaży nieruchomości, jednak takie transakcje nie są niemożliwe. Co więcej, mieszkania wciąż sprzedają się dobrze, nawet w obliczu koronawirusa. Jak skutecznie sprzedać lokal w czasie pandemii? Podpowiadamy.

Chcesz sprzedać nieruchomość i zastanawiasz się, czy w dobie koronawirusa wciąż jest to możliwe? W tym artykule sprawdzisz, z jakich środków ostrożności warto skorzystać, aby transakcja była bezpieczna i zakończyła się sukcesem.

Bezpiecznie z przewodnikiem

Z uwagi na restrykcje wywołane pandemią koronawirusa, większość działań związanych z transakcją sprzedaży nieruchomości przeniosła się do sieci. Online już nie tylko promujemy nasze oferty, ale również kontaktujemy się z potencjalnymi klientami, uzgadniamy formalności z doradcą finansowym, gromadzimy niezbędne dokumenty. Nieograniczony dostęp do portali nieruchomościowych i szeregu nowatorskich rozwiązań technologicznych sprawia, że mieszkanie czy dom możemy bezpiecznie sprzedać online. Wirtualne spacery umożliwiają podgląd inwestycji i prześledzenie jej układu pomieszczeń. Niezbędną dokumentację możemy uzupełnić i przesłać droga elektroniczną a tę wymagającą osobistego spotkania podpiszemy w obecności notariusza czy przedstawiciela banku z zachowaniem maksymalnych środków bezpieczeństwa. Takie rozwiązania – choć wprowadzone z uwagi na pandemię – znacznie ułatwiają sprzedaż nieruchomości i mają szansę zmienić dotychczasowe tendencje zakupowe. Agencje pośrednictwa wychodzą naprzeciw oczekiwaniom klientów, oferując możliwość podpisania dokumentów związanych z obsługą przez agenta w trybie online. Dotyczy to również umowy przedwstępnej.

Wirtualny spacer

Jednym z narzędzi, które jest coraz chętniej wykorzystywane przez agencje pośrednictwa, jest wirtualny spacer. Prezentacja wnętrza za pośrednictwem multimedialnych prezentacji ma wiele zalet. Jedną z nich jest możliwość zaangażowania klienta. Dzięki niemu może on obejrzeć każde pomieszczenie w zakresie 360 stopni, dowolnie przybliżać i oddalać poszczególne obiekty, a to wszystko bez konieczności wychodzenia z domu. Wirtualny spacer pozwala klientowi poczuć się tak, jakby oglądał nieruchomość samodzielnie. Taka forma prezentacji oferty umożliwia potencjalnym zainteresowanym wczuć się w klimat mieszkania. To efekt, którego z całą pewnością nie uzyskamy standardowymi fotografiami. Multimedialna prezentacja może pomóc w podjęciu decyzji o zakupie nieruchomości.

Zdjęcia z drona – hit branży

Gotowy lokal trzeba pokazać klientom. Jak to zrobić w dobie koronawirusa, zachowując bezpieczeństwo? Coraz większą popularnością cieszą się zdjęcia wykonane z dronów. Fotografie z lotu ptaka podbijają rodzimą branżę i co ważne, sprawiają, że oferty nieruchomości sprzedają się o 45% szybciej, w porównaniu do tradycyjnych ogłoszeń. W taki sposób można pokazać nie tylko sam lokal, ale również jego okolicę. Filmy promocyjne z wykorzystaniem drona świetnie wpływają na wzrost zainteresowania ofertą, szczególnie gdy są publikowane w sieci. Im atrakcyjniejszy film, tym chętniej jest udostępniany i komentowany w kanałach social media, które odgrywają coraz większą rolę w transakcjach sprzedaży nieruchomości.

Podsumowując: sprzedaż nieruchomości w okresie pandemii COVID-19 jest jak najbardziej możliwa i w dodatku ma się dobrze 😊. Należy się tylko zastanowić, czy we własnym zakresie można na podobnym poziomie zaprezentować naszą ofertę, czy jednak warto skorzystać z usług profesjonalisty – pośrednika w obrocie nieruchomościami. Przy wyborze „dobrego” pośrednika należy zatem sprawdzić, czy biuro nieruchomości, które dany agent reprezentuje dysponuje sprzętem umożliwiającym prezentacje naszej nieruchomości na opisanym wcześniej poziomie, aby zapewnić zarówno najwyższy poziom pod względem marketingowym, jak i bezpieczeństwo, które w dobie pandemii jest równie ważne, jeśli nie ważniejsze. Profesjonalnie działające biuro oraz pracujące w nim osoby to klucz do bezpiecznej i korzystnej dla Sprzedających sprzedaży nieruchomości, dlatego przy wyborze pośrednika bądźmy bardzo ostrożni i wymagający. Jakość idzie zawsze w parze z ceną, ale to się musi nam opłacać oraz taka współpraca powinna nam zapewnić spokój i bezpieczeństwo. Powodzenia 😉

Materiał opracowany we współpracy z biurem NaTropieNieruchomości.pl oraz portalem GetHome.pl.

Więcej

Jak dobrze sprzedać mieszkanie?

Serwis 31 marca 2020

Chcąc sprzedać mieszkanie, każdy z nas szuka takiego rozwiązania, które pomoże nam zrobić to szybko i jak najbardziej dla nas korzystnie. Wiadomo, iż dokonując sprzedaży, chcielibyśmy trafić na klienta, który kupi nieruchomość niemal od ręki i zapłaci za nią tyle, ile chcielibyśmy za nią dostać. Nie zawsze jednak okazuje się to być takie proste. Na czym należy się więc skupić, aby móc otrzymać to, na czym nam zależy? Jakie wskazówki warto wziąć pod uwagę, aby dane mieszkanie sprzedać najszybciej, jak tylko to możliwe i to w jak najbardziej opłacalnej cenie?

Więcej

Czy więcej oznacza szybciej?

Serwis 22 września 2019

Bardzo często zdarza się, że właściciele nieruchomości wystawiając do sprzedaży swoją nieruchomość, oczekują dużej ilości odwiedzin, wiążąc  z nimi nadzieję na szybką sprzedaż. Jednakże czy więcej oglądających oznacza szybszą sprzedaż…?

Niekoniecznie. Oznacza to głównie większe zmęczenie sprzedających pokazywaniem nieruchomości oraz kompletny brak czasu dla siebie.

Wśród sprzedających zdarza się przekonanie, że ilość osób, które przewiną się przez nieruchomość, przekłada się na ilość kupujących. Daje to złudzenie, że coś się dzieje, że niebawem usłyszymy upragnione TAK i dojdzie do transakcji. A przecież szukamy tylko jednego kupującego, którego preferencje zakupowe będą dokładnie odpowiadały prezentowanej nieruchomości. Bo nieruchomość ma tylko jednego kupca (w sensie – tylko jeden kupujący zakupi tę wybraną nieruchomość). I najlepiej, aby ten kupiec zapłacił jak najwięcej 🙂

Rolą biura nieruchomości jest doradztwo sprzedającemu w zakresie ceny ofertowej, promocji nieruchomości oraz weryfikacja kupujących, by wyłonić tego jednego, który dokona zakupu. Nie do przecenienia jest fakt, ile to zaoszczędzi czasu i kłopotu sprzedającemu

Taka praca zazwyczaj odbywa się „w tle”. Polega na sprawdzeniu, jakimi kryteriami wyboru kieruje się kupujący i dopasowanie do tych wymagań ofert sprzedaży. Następnie, po wybraniu ofert, najbardziej pasujące oferty przedstawia się kupującemu w biurze. Na podstawie obejrzanych zdjęć (tu ma znaczenie ich rzetelność) – klient wybiera te nieruchomości, które chce obejrzeć osobiście. Dopiero wtedy agent nieruchomości umawia oględziny – zawsze też taka wizyta odbywa się po uprzednim sprawdzeniu danych kupującego i podpisaniu z nim umowy pośrednictwa. Zapewnia to bezpieczeństwo zarówno potencjalnemu kupcowi, jak i, a może przede wszystkim stronie sprzedającej.  W przypadku jakiejkolwiek szkody – wiadomo, kto został przyprowadzony na nieruchomość. Takie działania biura są nie do przecenienia w przypadku kradzieży czy rabunku, które mogą mieć miejsce w przypadku, gdy wiele nieznanych osób wpuszczamy do swojego mieszkania czy domu.

©

Więcej

Dbamy o bezpieczeństwo przeglądania naszej strony www

administrator 5 maja 2019

Mamy przyjemność poinformować Państwa, że dla domeny: natropienieruchomosci.pl  już w 2018 roku, wygenerowany został komercyjny certyfikat nazwaSSL DV.

Wdrożenie certyfikatów SSL wraz z protokołem HTTP/2 sprawia, że strony otwierają się szybciej, a przesyłane dane są zabezpieczone przed przypadkowymi osobami, które mogły by próbować podsłuchiwać transmisję danych.

 

Więcej

Czy zadawałeś sobie kiedyś pytanie, jak najkorzystniej sprzedać  swoją nieruchomość? Co zrobić, by osiągnąć jak najlepszą cenę?

Serwis 3 maja 2019

Negocjacje są jednym z ważniejszych elementów transakcji. Podczas negocjacji ustala się m.in. cenę sprzedaży nieruchomości. Omawia się wszystkie warunki oraz stan, w jakim zostanie przekazana nieruchomość nowemu właścicielowi, a nawet czy pozostanie w niej umeblowanie oraz sprzęt RTV czy AGD.

A przecież przed Tobą stanęło nie lada wyzwanie! Właśnie masz zamiar sprzedać swoją nieruchomość…

Sprzedaż nieruchomości to naprawdę wielkie wyzwanie przed którym staje właściciel. Często bywa to proces długotrwały, wysysający ze sprzedającego ostatnie siły… tak, że właściciel nieruchomości, zmęczony wieloma wizytami  potencjalnych zainteresowanych, nabiera skłonności do nadmiernej uległości cenowej. Potrzeba sprzedaży zaczyna być tak pilna, że dochodzi czasami do dużej obniżki ceny i nieruchomość zostaje sprzedana 20-30 % taniej niż mogłaby się sprzedać przy udziale pośrednika/negocjatora w transakcji.

Profesjonalny negocjator nie ulega emocjom, tylko załatwia sprawę w imieniu i na rzecz swojego klienta. Poza tym, profesjonalny negocjator, a takim powinien być agent nieruchomości, ma dostęp do cen transakcyjnych i wie, do jakiego pułapu cenowego powinien negocjować, by obie strony transakcji były zadowolone, a nie tylko kupiec.

Dobry negocjator to, można powiedzieć, specjalna kategoria sprzedawcy. Potrafi w okamgnieniu oceniać sytuację, potrafi wysondować potrzeby obu stron i nie narażając żadnej z nich na straty, wyciągnąć jak najwięcej korzyści dla każdej z nich. Tak, by po zakończeniu całego procesu, zarówno sprzedający swoją nieruchomość, jak i kupujący czuli się usatysfakcjonowani z dokonanej sprzedaży.

Jest jeszcze etap uzgadniania warunków transakcji. Nasze doświadczenia pokazują, że zazwyczaj, gdy strony same dokonują uzgodnień, przeważnie jedna ze stron okazuje się być nie do końca usatysfakcjonowana. Albo terminy są nieodpowiednie, albo przepływ gotówki nie taki jakiego oczekiwały strony. Negocjator, znając uwarunkowania każdej ze stron tak kieruje całym procesem sprzedaży by obie z nich czuły się zabezpieczone przed nieoczekiwanym potoczeniem się spraw.

Profesjonalizm negocjatorów, ich stanowczość i brak emocji wynika po pierwsze z tego, że tacy ludzie mają za sobą odpowiednie szkolenia, które dają wysokie umiejętności negocjacyjne; po drugie stoi za nimi doświadczenie (czasami lata doświadczeń w pracy w handlu).  I  po trzecie: nie angażują się emocjonalnie.

Oni po prostu pomagają klientowi zrobić dobry interes.

©

Więcej

W dniach 4-6 kwietnia nasz zespół uczestniczył w RECAMP#9

administrator 9 kwietnia 2019

 

W dniach 4-6 kwietnia nasz zespół uczestniczył w RECAMP#9

„RECAMP to najbardziej inspirująca konferencja w branży nieruchomości w Polsce. To ponad 500 uczestników z całej Polski. Recamp.pl to inicjatywa promująca najlepsze projekty branżowe. Recamp.pl to ludzie, szkolenia, nauka, doświadczenie, kontakty, marketing, sprzedaż i biznes.

Recamp to agenci nieruchomości, deweloperzy, rzeczoznawcy, portale ogłoszeniowe, dostawcy oprogramowania, CRMy, homestagerzy, fotografowie, startupy branżowe, szkoleniowcy, trenerzy, studenci…”

i myśmy też tam byli i też się szkolili 🙂

film z krótkim reportażem znajdziecie poniżej.

 

 

 

Więcej

Nasze biuro okiem Matterporta :)

administrator 6 marca 2019

 

Widok na front budynku, w którym znajduje się nasze biuro. Jeszcze ze starym szyldem, ale w niedalekiej przyszłości ma się pojawić nowy 🙂

Widok od strony wejścia

 

Jest sala obsługi Klientów oraz miejsce do pracy koncepcyjnej…

Oto my, skromni wspólnicy 😉

 

Tu zasiadają nasi Klienci do ważnych rozmów i do podpisywania umów przedwstępnych 🙂

Taki widok od strony „kącika ważnych rozmów”

Wygodna kanapa dla oczekujących też jest! I kawa z ekspresu…

Więcej